Mêl Seren
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mellun ja Dominon hoitokirja

Siirry alas

Mellun ja Dominon hoitokirja Empty Mellun ja Dominon hoitokirja

Viesti  Mellu To Joulu 17, 2009 4:54 pm

Mellun ja Dominon hoitokirja 2m440at
Domi on noin 11 vuotias hieman äksy ponitamma, mutta pohjimmiltaan se on kuitenkin kiltti. Uudet ihmiset se ottaa hyvin vastaan, mutta ratsastaessa se saattaa hieman testata, mutta eivätkös kaikki ponit tee niin? Esteitä tamma rakastaa, mutta ei innoltaan aina muista mietiä ponnistuskohtaa sen tarkemmin, ja se pitääkin saada keskittymään kunnolla.

Nimi: Domino "Domin"
Rotu: Exmoorin poni
Skp: Tamma
Omistaja: Mellu
Hoitaja:-
Raremmin poniin voit tutustua täällä.


Viimeinen muokkaaja, Mellu pvm Pe Helmi 19, 2010 11:10 pm, muokattu 7 kertaa

Mellu
Tallihiiri
Tallihiiri

Viestien lukumäärä : 11
Join date : 17.12.2009

http://www.vtusvatuuli.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mellun ja Dominon hoitokirja Empty Vs: Mellun ja Dominon hoitokirja

Viesti  Mellu To Joulu 17, 2009 4:55 pm

Uusi talli (löytyy myös tallikirjasta)

Istuin automme kyydissä ja katselin maisemia. Äiti oli lupautunut viemään minut ja Dominon uuteen tallipaikkaamme, Mêl Sereniin. Odotin innolla, miten Domino suhtautuisi uuteen paikkaan, mutta uskoin kyllä, että se tykästyisi siihen heti, niin kuin minä.
- Kohta olemme perillä, äitini sanoi. Nyökkäsin ja käännyin katsomaan takapenkille, missä ponin tavarat olivat. Olinkohan pakannut kaikki mukaan? Mietin huolestunut ilme kasvoillani. Kohta talli jo näkyikin! Ajoimme parkkipaikalle, ja hyppäsin pois autosta. Avasin rampin nopeasti, ja pyysin äitiä tuomaan tavaramme, samalla kun olin jo ottamassa Domia kuljetuskopista. Se nosteli jalkojaan epätavallisen ylös, koska ei erityisemmin pitänyt suojista. Jäin seisomaan tallipihalle avuttoman näköisenä ja katselin ympärillemme. Minneköhän Domino pitäisi viedä? kohta tallista jo tulikin iloinen Nica, joka tervehti meitä samalla kun taputteli Dominoa, joka haisteli häntä makupalojen toivossa.
- Minne voisin viedä Dominon? Meillähän oli kyllä puhetta pihatto paikasta, muta mihin näistä vien sen?
- Viedään se ensiksi pesupaikalle, ja riisutaan nuo kuljetus varusteet. Samalla voin näyttää äidillesi minne tavarat tulevat, Nica vastasi minulle. Äitini käveli viereemme tavaroitani raahaten. Lähdimme kävelemään tallia kohti, ja kiinnitimme Domin pesupaikalle, missä riisuin sen kuljetussuojat ja vaihdoin paksun loimen ohuempaan vilttiin. Irrotin ponin riimunnaruista ja talutin sen Nican perässä ulos, kohti yhtä tarhaa. Nica avasi portin ja päästin ponin laitumelle. Se ravasi innokkaasti ympäri laidunta, ja välillä nosti laukan, tai no, oikeastaan se oli pukkilaukkaa. Katselin iloisesti ponin tuohuja ja ajattelin: Onneksi löysimme näin hyvän tallin sinulle. Katsoimme Dominoa vielä hetken, ennen kuin palasimme takaisin tallille. Äiti ilmoitti menevänsä autoon odottamaan minua ja nyökkäsin. Tallissa huomasin minne äiti oli sysännyt tavarani, ja nostin penkiltä suitset ja satulan.
- Minne voisin viedä nämä? Kysyin Nicata.
- Viedään ne satulahuoneeseen, Nica vastasi samalla kun lähti näyttämään sitä minulle. Satulahuone oli avara, todella siisti huone, jossa oli telineitä satuloille, koukkuja suitsille ja yksäreitten omistajien kaapit. Hän näytti minulle telineen ja koukun, mihin laitoin Domin satulan ja suitset. Sitten hän näytti minne pakit tulevat, ja mikä kaappi oli ponini. Kun olin saanut tavaramme paikoilleen, lähdin tutustumaan talliin. Kävin toimistossa ja kurkistelin karsinoihin, joista hevoset vilkuilivat minua epäluuloisesti. Minulla meni aika kauan tutustua talliin, ja sitten vasta muistin, että äiti odotti minua autossa! Kävin vielä hyvästelemässä Nican, ja kipaisin katsomaan Dominoa. Sitten palasin autolle, missä äitini odotti.

M// Piirsin nyt myös kuvan Dominosta ja tuosta hassusta punatulkusta. :--------------D Kuva on sitten ylhäältä päin otettu (=

Mellun ja Dominon hoitokirja 2mms6z4

Mellu
Tallihiiri
Tallihiiri

Viestien lukumäärä : 11
Join date : 17.12.2009

http://www.vtusvatuuli.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mellun ja Dominon hoitokirja Empty Vs: Mellun ja Dominon hoitokirja

Viesti  Mellu To Tammi 21, 2010 6:18 pm

Mellun ja Dominon hoitokirja 6pnvpy <---- Löysin jostain kansiosta tälläisen vanhan paint piirrustuksen, joten päätin laittaa sen tänne x)

Mellu
Tallihiiri
Tallihiiri

Viestien lukumäärä : 11
Join date : 17.12.2009

http://www.vtusvatuuli.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mellun ja Dominon hoitokirja Empty Vs: Mellun ja Dominon hoitokirja

Viesti  Mellu Pe Helmi 19, 2010 11:01 pm

Mellun ja Dominon hoitokirja 2m440at
19.2.2010

Tänään tulin tallille kiireellä, sillä minun oli luottava englannin kokeisiin, että pääsisin edes läpi. Saavuin pyörällä tallin pihaan ja jätin sen nojaamaan seinään. Pihaton suunnasta kuului kärsimätöntä hirnahtelua, ja tajusin heti että Domihan se siellä huutaa ruoan perään. Toivottavasti se ei yritä hypätä aidan yli, ajattelin ja pudistin päätäni. Joskus ponini oli muka kuolemassa nälkään, ja silloin sen mielestä ainut keino oli juosta tai hypätä, siis yrittää hypätä aitojen yli nopeinta reittiä ruoalle. Huokaisin ja hain tallista tamman sinisen riimunnarun ja kävelin nopeasti laitumelle. Se tuli mina vastaan, mutta pettyi huomatessaan, että minulla ei ollutkaan sille ruokaa. Poni oli jo kääntymässä pois, kun avasin laitumen portin ja tarjosin sille sokerinpalaa kämmeneltäni. Ahne Domi noukki sen ahneesti ja antoi minun laittaa riimunnarun sen riimuun. Talutin ponin ulos laitumelta ja suljin portin perässämme, ettei kukaan muu poni karkaisi sieltä. Talutin Dominon sisälle talliin, pesuboxiin, koska siellä saisin sen molemmilta puolilta kiinni, eikä se yrittäisi pyöriä hyrränä ympäri karsinaa.

Kun poni oli tukevasti kiinni, hain sen vaaleansinisen harjapakin ja otin sieltä pöllärin sekä piikkisuan. Aloin harjata tamman pörröistä karvaa toisella harjalla, koska toisen olin nostanut pakin viereen valmiiksi.
- Hyvä tyttö, lepertelin ponilleni ja silitin sen kaulaa. Mitähän Domi tykkäisi asua Rinssin, Grandin ja muiden kanssa Usvatuulessa?, mietin, vaikka tiesin että poni viihtyi hyvin täällä Nicaa rääkkäämässä. Laitoin harjat takaisin pakkiin harjattuani pörröisen ponin ja otin kaviokoukun. Putsasin sillä nopeasti kavoit, joihin oli paakkuuntunut lunta ja vein pakin takaisin satulahuoneeseen. Kohta palasin takaisin tamman luo kevyt loimi mukanani. Se oli aivan uusi, tummansininen fleeceloimi ja Domi haisteli sitä innokkaasti. Kun tuo oli saanut todettua että ihan tavallinen loimi se oli, nostin sen ponin selkään ja kiinnitin sen tukevasti, ettei se lähtisi irti vaikka tamma piehtarosikin. Kun olin sen tehnyt, kiinnitin Dominon riimuun vielä kolmannenkin riimunnarun ja päästin kaksi muuta irti, että voisin taluttaa sen ulos. Talutin tamman takaisin kirpeään pakkasilmaan ja päästin sen pihattolaitumelle.
- Hei hei Domi, Nica tulee varmasti pian rruokkimaan sinut ja ystäväsi.. Sanoin hiljaa ponille ja kävelin takaisin pyörälleni.

//Taas kuva, mutta yritin vähän siihen jotain tarinaa kirjotella :p

Mellu
Tallihiiri
Tallihiiri

Viestien lukumäärä : 11
Join date : 17.12.2009

http://www.vtusvatuuli.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mellun ja Dominon hoitokirja Empty Vs: Mellun ja Dominon hoitokirja

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa