Mêl Seren
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Halloween

Siirry alas

Halloween Empty Halloween

Viesti  nica Su Marras 06, 2011 12:46 am

Jesse

Kuumat kaakaot oli juotu sisällä ja oli aika siirtyä aittaa kohti. Kukaan ei kuitenkaan ollut nukkumisaikeissa, vaan tiesin kaikkien haluavan kuulla kauhutarinoita ja valvoa peloissaan yön läpi. Olihan tämä Halloweenyö.
Lähetin aitassa nukkujan menemään edeltä. Aittaa lähtivät Suvi, Kimi, Heidi, Rosie, Tyler, Reita (pakotettuna) ja minä. Keräsin itse joitakin tarvittavia tavaroita ja nappasin mukaani muutaman nican ostaman sipsipussin, joita ei oltu avattu elokuvan katselun aikana.

Hiivin aitan ulkopuolelle. Sisältä kuului ääniä. Muut kinastelivat nukkumapaikoista. Tietenkin 'parit' halusivat nukkua sylikkäin ja tiesin Reitan olevan katkera siitä, että sanoin ettei Maijaa kaivata tänne tänään. Saisin kuitenkin katsella jo KAHTA kuhertelevaa paria, joten en kaivannut yhtä lisää.
Nappasin oksan maasta ja kiersin aitan hiljaa. Kurotin oksalla aitan ikkunaan ja raavin sitä. Sisältä kuului kiljahdus ja sen jälkeen nauramista.
Hiivin aitan toiselle puolelle, odotin hetken ja astuin sitten sisälle aittaan kantamuksineni.
"Jesse idiootti! Älä säikyttele!" Suvi kirosi. Yritin näyttää yllättyneeltä.
"Mitä? En mä oo tehny mitää." väitin, mutta ilmeisesti se ei mennyt läpi. Suvi käänsi minulle selkänsä ja rupesi juttelemaan Kimin kanssa. Rosie ei myöskään puhunut minulle, eikä Tylerkään. Ihmettelin miksi kaksikko oli vaivautunut tulemaan aittaan, mutta tiesin Rosien huimapäisyyden. Tyttö ei todellakaan jänistäisi moisista iltamista, vaikka Tyler saattaisi jänistää ilman Rosien painostusta. Heidi taas viritteli keskustelua Reitan kanssa.

Aloitin kauhutarinoinnin ja Suvi pakeni ulos, raahaten Kimin perässään. Nauroin tytön perään Reitan kanssa. Sitten aloitimme tarinan. Tyler ymmärsi varmasti jotain suomeksi kerrotusta tarinasta, mutta Rosie tuskin mitään. Silti tyttö näytti kuuntelevan.
Reita sytytti kynttilän ja piteli sitä käsissään. Kimi ilmestyi takaisin mökkiin ensimmäisen tarinan puolivälissä ja kohta pojan jälkeen mökkiin ilmestyi Suvi. Tyttö käpertyi Kimin syliin kuuntelemaan tarinaa. En kaunistellut tarinaa Suvin takia, koska tiesin että tyttö tiesi mitä odottaa jos hän tulisi aittaan yöksi.
Tunsin lämmön oikealla puolellani. Vilkaisin sivulleni. Heidi nojasi kylkeeni, mutta ei katsonut minuun.

Yö ei ollut edes pitkällä, kun minua väsytti. Suvi sanoi menevänsä nukkumaan ja niin tyttö tekikin. Minä nousin ylös ja sanoin meneväni haukkaamaan happea.
Minun ei tarvinnut olla ulkona yksin hyvin pitkään, kun Kimi ilmaantui paikalle.
"Pysy erossa siitä." poika sanoi. Käännyin Kimiä kohti ja kohautin olkapäitäni. Kimi tuuppasi minua olkapäähän.
"Hei?! Mit.." aloitin, mutta en päässyt loppuun.
"Pysy erossa Suvista. Selkis? Ei se halua sua sen ymprärille pyörimään."
"Hyvähän se on toisen puolesta puhua." huomautin. Kimi tönäisi minua, niin että sain kompuroida juurakossa pysyäkseni pystyssä.
"Mitä vittua sua risoo?!" sähähdin kääntyessäni Kimiä kohti.
"Sä ja sun suuret luulot." Kimi vastasi. Pudistin päätäni.
"En mä Suvia yritä." sanoin. Se ei ollut totta. Tai en olisi halunnut sen olevan totta.. "Jos se haluaa deittailla lastentarhalaisia, niin omapahan on asiansa kun parempaakin olis tarjolla."
Sain siitä hyvästä turpaani.

"Mitä sä täällä yksin istut?" kuulin hennon äänen kysyvän. Katsahdin ylös ja erotin Heidin hahmon pimeässä. Pitelin hupparin hihaani haljennutta huultani vasten.
"Kunhan istun." vastasin. Heidi ei sanonut mitään vaan istui kylmälle nurmikolle viereeni ja nojasi minuun. Annoin tytön nojata.
"Kävikö pahasti?" tyttö kysyi. Vilkaisin toiseen kysyvästi.
"Mitäh?"
"Luuletsä ettei me kuultu? Kimi tuli aittaan ihan tosi ärsyyntyneen näkösenä." Heidi kertoi.
Naurahdin. Joo, ihan varmasti.
"Ei tässä mitään. Pikku naarmuja."
"Anna mä katon?"
"Ei tarvi. Hah. Voitsä uskoo, että se ajattelee et mä yritän viedä Suvin siltä?"
Hetken hiljaisuus.
"Voin." Heidi vastasi. Katsoin tyttöön kysyvästi.
"Kiitos vaan." hymähdin. Heidikin naurahti.

Me istuttiin ulkona varmaan yli tunti, ennen kuin kylmä alkoi hytisyttää. Se tunkeutui luihin ja ytimiin saaden hampaatkin kalisemaan. Ulkona oli ihan pimeää ja pimeydessä jopa oksan rasahdus kuulosti rummuniskulta. Lämmitin Heidiä kietomalla kädet tytön ympärille.
"Lähetään nukkumaan." tyttö ehdotti.
"Mä haluan pelotella niitä."
"Ei kehtaa herättä niitä, jos ne nukkuu."
"Hmph." tuhahdin. Ei sitten.
Hiivimme hiljaa aittaan ja koska Reita oli vallannut sänkyni kokonaan, niin menin Heidin viereen nukkumaan. Ei se tainnut tyttöä haitata.

Aamulla heräsin ensimmäisenä, enkä voinut olla herättämättä Kimiä ja Suvia langasta riippuvalla hämähäkillä.
Huutohan siitä syntyi ja murhaava katse Kimiltä kun Suvi kiljui toisen korvaan. Muut nauroivat katketakseen.
nica
nica
Admin

Viestien lukumäärä : 606
Join date : 04.11.2009

http://seren.foorumini.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa