Mêl Seren
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Good things gone bad

Siirry alas

Good things gone bad Empty Good things gone bad

Viesti  nica La Joulu 04, 2010 11:05 pm

Jesse

"Laita Ani valmiiksi, kävelytä se, pura Tuittu, laita Reeve kuntoon, kävelytä se, ratsasta Indi, siivoa karsinat, pura heinäkuorma, vie paalit vintille, aja ponit..." mutisin sukiessani Anin kiiltävää karvaa. Kuulin tallin oven avautuvan ja olin varma, että nica oli tulossa sättimään minua hidastelusta.
Mitään ei kuitenkaan kuulunut, joten kurkkasin käytävälle.
Suvi veti eksyneen näköistä poikaa perässään kohti ensimmäisen hevosen karsinaa. Murahdin itsekseni ja astuin ulos karsinasta. Ristin käteni puuskaan ja nojasin karsinanoveen.
Vasta, kun Suvi oli esittellyt seuralaiselleen ensimmäisen karsinan asukin, tyttö tajusi minut ja sain osakseni murhaavan katseen.
"Jesse." tyttö lausahti.
"Suvi." sanoin.
"Jesse, tässä on Kimi." Suvi esitteli. Kimi. Olin vähällä nauraa toisen nimelle, mutta estin sen loppujen lopuksi nostamalla käden suuni eteen ja yskähtämällä väkinäisesti. Katsahdin Kimiä päästä varpaisiin. Fruittari. Pahempi fruittari kuin minä, paljon pahempi. Kuka käytti lacosteja tallilla? Lisäksi poika näytti paljon nuoremmalta kuin Suvi, ei Suvi voinut olla tosissaan pojan suhteen. Deittailla nyt nuorempaa jätkää, mitä siitäkään tulisi.. Eikä poika näyttänyt olevan hitusenkaan sellaiselta, joka voisi olla kiinnostunut 500 kiloisista elukoista. Purin huultani.
Kimi ojensi kätensä kätelläkseen minua ja mietin hetken, tarttuisinko käteen vai en. Päätin kuitenkin olla kohtelias ja ojensin käteni kätelläkseni poikaa.

"Kiva nähdä suakin tallilla, tuliko ikävä?" kysyin Suvilta, kun viralliset tervehtimiset oli tehty.
"Ikävä, suako?" Suvi kysyi epäluuloisena ja Kimi katsahti minuun pahasti.
Naurahdin.
"Minuakin. Mä tarkoitin hevosia, tallia.." selvensin ja hymyilin. Suvi ei vastanut, vaan veti Kimin mukaansa ja lähti tallin toiseen päähän.
Jäin seisomaan käytävälle ja katselemaan parin perään. Olihan Suvi vannonut tuovansa poikaystävänsä tallille, vaikka en ollut osannut uskoa asiaa todeksi.
Tallin ovi aukesi taas ja Reita kurkisti talliin.
"Sä saat kohta huudot, Ani maneesiin ja nopeesti." Reita tokaisi ja katosi ovelta. Minuun tuli vauhtia, kun ryntäsin hakemaan hevosen varusteita.

"No johan kesti." nica puhahti, kun talutin Anin maneesiin.
"Sori, yritin olla huolellinen.." tekaisin selityksen ja otin Tuitun nicalta.
"Ai huolellinen!" nica huudahti. "Miten etusuojat vinkottaa ihan väärin päin? Jesse?! Jesse??!"
Liukenin paikalta niin nopeasti kuin vain pääsin.
Vein Tuitun talliin ja purin siltä kaikki varusteet. Viskasin tamman selkään loimen ja menin harjaamaan Reeveä.

Minulle sysättyjen hommien jälkeen, sain vihdoin levähtää ja mennä kuluttamaan hermojani Vertin parissa.
Tai oikeastaan, en ollut tehnyt kaikkia hommia. Sami passitti minut matkoihini, kun näki minun laittavan Indille satulaa väärin päin. Käski mennä nukkumaan ja mittaamaan kuumeen. Sitähän minä en kuitenkaan totellut, vaan pakenin Vertin luo.
"Hei höpö." mutisin Vertille. Ori ei välittänyt minusta vaan kääntyi ja astui varpailleni.
"Voi vittu, Vertti siirry." sähähdin, mutta sain suurin piirtein työntää Vertin kauemmas, jotta ori nostaisi kavionsa varpailtani. Astuin äkkiä ulos karsinasta ja istuin käytävälle pitelemään jalkaani.
"Leikitkö varvashippaa Vertin kanssa vai?" Suvi kysyi ilmestyessään satulahuoneesta. Nyrpistin nenääni, enkä vastannut tytölle. Siihen Suvikin vain tuli piikittelemään minua, kuin toisella ei olisi parempaa tekemistä. Miten kaikki olivat minua vastaan tänään?
"Hehheh" totesin lopulta, en voinut olla piikittelemättä takaisin. "Ja miten vanha sun lacostepoju olikaan?"
"Seittämäntoista." Suvi myönsi hetken hiljaisuuden jälkeen. Tukahdutin naurahduksen, mutta Suvi kyllä huomasi eleeni.
"No mitä?" tyttö kysyi paheksuen.
"Mistä sä löysit sen? Lastentarhasta? Mä en ainakaan deittaile vanhempia naisia.." vastasin ja virnistin.
"Ai niin, kun sulle kelpaa vaan sakkoliha." Suvi sihahti, kääntyi ja lähti tallista katsomatta taakseen.
"Suvi!" huudahdin, mutta tyttö ei välittänyt.
"Hitto, hitto.." hoin itsekseni. Onnistuin siinä taas. Onnistuin loukkaamaan Suvia, vaikka en minä sitä niin tarkoittanut.. Enemmänkin olin sanonut sen vitsillä..
Kapusin ylös lattialta ja lähdin nilkuttamaan sisälle. Tallissa pyöriminen sai riittää siltä päivältä, halusin sohvalle televisiota katselemaan. Tosin tuskin pääsisin sinnekään, kun kaatuisin rappusissa ja löisin pääni. Joutuisin sairaalaan ja saisin jonkun parantumattoman taudin..
Koko päivä oli pilalla, Suvi ei puhuisi minulle ikinä..

Sisälle päästyäni lysähdin sohvalle ja jäin siihen loppupäiväksi. Reita eksyi välillä sisälle ja kysyi jalastani, jossa pidin kylmää, vain koska siihen sattui mielettömästi. En vastannut, sillä olin pahalla päällä.
Mökötykseni jatkui iltaan asti, kunnes laahustin nukkumaan.
Ehkä seuraavaan päivään herääminen helpottaisi asioita.
nica
nica
Admin

Viestien lukumäärä : 606
Join date : 04.11.2009

http://seren.foorumini.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa